Passa al contingut principal

La funció de les emocions

Cada vegada es valora més la importància que té per als nens el que aprenguin a diferenciar i gestionar les seves emocions.

Què són les emocions i a què ens ajuden?

Les emocions tenen una funció primordial per als éssers humans, ens permeten actuar, passar a l'acció, la seva arrel etimològica ens ho indica, moviment cap a...

Una emoció ens permet reaccionar davant un estímul. Una emoció és transitòria i una vegada complerta la seva missió, el saludable és que desaparegui.

És important que els nostres fills aprenguin a reconèixer i gestionar les seves emocions, que existeixi una coherència entre el que sentin i el que expressin, i és primordial que l'expressió de les emocions no es desqualifiqui ni es ridiculitzi.


 Acompanya al teu fill/filla a explorar les seves emocions i a expressar-les

Pot resultar clarificador classificar les emocions en quatre emocions bàsiques, cadascuna d'elles apareix davant un estímul i té una funció determinada.

La por, apareix davant el perill, real o supòsit i la seva funció és la de la protecció, la sol·licitud d'ajuda. Es pot expressar a través de la fugida, l'enfrontament o la passivitat.

La ràbia, apareix davant una injustícia o una frustració, la seva funció és posar límits i sol·licitar un canvi. Davant la ràbia el nostre organisme presenta modificacions fisiològiques com un augment del ritme cardíac, varia la nostra expressió facial.

La tristesa és l'emoció que apareix davant una pèrdua, qualsevol tipus de pèrdua i ens permet demanar consol, mostrem la tristesa mitjançant el plor.

L'alegria apareix quan ens sentim satisfets, ens permet mantenir-nos motivats, confirma el nostre valor com a persona, l'expressem a través del riure i ens anima a compartir-la socialment.

Quan una emoció no desapareix després d'haver complert la seva missió i queda instaurada, parlem llavors d'un estat emocional.

Són precisament els estats emocionals els que es poden tractar amb les Flors de Bach.


Mostrar coherència entre els quals sentim i el que expressem, ajuda en la gestió de les nostres emocions.

Quins estats emocionals ens pot indicar que una emoció ha quedat instaurada i impedeix que un nen/nena porti una vida diària en harmonia?
Apatia
Descoratjament
Ansietat
Massa impulsivitat
Afecció excessiva
Pors
Pànic
Angoixa
Inseguretat
Dispersió
Irritabilitat
Agressivitat
Obsessions

Sempre hi ha un remei floral que li pot ajudar a estabilitzar les seves emocions, tolerar les seves frustracions, tenir més energia, capacitat de concentració i atenció.

Pots consultar-me per telèfon o correu electrònic. Atenció personalitzada a la ciutat de Barcelona o telefònica amb el posterior enviament de les essències.

Pilar Vidal Clavería
652 631 831
pilarvidalclaveria@gmail.com
 Text i fotografies: Pilar Vidal Clavería
Terapeuta floral
Counseling Integratiu-Relacional de Dol i Pèrdues
El Montseny, enero2016

Les informacions sobre les Flors de Bach que apareixen en els articles són només de caire orientatiu i informatiu. Cada nen necessita un tractament individualitzat, que ha de ser prescrit per un terapeuta floral acreditat. 

Entrades populars d'aquest blog

El Remei d'Urgéncies ajuda en el confinament

Davant una situació com la actual amb el confinament i totes les incògnites que s’han obert sobre el nostre present i futur, quan apareix un estat emocional o una conducta no habitual en un infant, la meva pregunta és: com ho esteu gestionant les families? Algunes de les possibles respostes dels infants són: la son està totalment alterada, està més irritable o és frustra molt més fàcilment; totes aquestes respostes són normals i estan directament relacionades amb l’estrès i els canvis de rutines que s’estan produint els darrers dies. A més hem de tenir present que encara ens queden força dies per davant. I què puc fer? Les Flors de Bach ens poden ajudar? Doncs sí   i molt. Per aquests dies el meu suggeriment és que compreu a la vostra farmàcia un potet de stock del Remei d’urgències o Remei de Cinc Flors i aconseguir també un flascó amb comptagotes de 30 ml si és possible, per cadascuna de les persones de la família que vagin a prendre el preparat. Si heu aconseguit

Les Flors de Bach estan de Campaments

Les Flors de Bach han tornat a la casa de colònies de Can  Montcau. Des del 2005 acompanyen als nens en les seves activitats d'Integració Sensorial, Psicomotricitat, Música i Dansa teràpia, Expressió corporal més Teatre sensorial, Treball corporal amb iniciació a les arts marcials. Les Flors de Bach un any més ajuden als nens en el seu equilibri emocional i mental, i al fet que s'adaptin millor a l'entorn i a les activitats que realitzen durant els dies que duren els campaments. Els nens prenen les gotes quatre vegades al dia, en acabar l'estada es porten el flascó per a casa on poden continuar amb la mateixa pauta fins a finalitzar el potet de flors. Com en edicions anteriors la combinació dels remeis en els nens que no les han pres de forma habitual són les següents: Impatiens , el primer dels remeis que va descobrir el doctor Bach, per tenir i portar un ritme adequat en les seves activitats, aportant calma i capacitat d'espera. És una planta

Tornada a l'escola amb Flors de Bach

El període de les vacances finalitza i la volta a l'escola és imminent. És moment d'estar atents als nostres fills i atendre no solament les seves necessitats físiques, sinó també les seves necessitats emocionals. Per sort la incursió a les escoles de l'educació emocional és cada vegada major i són cada vegada més els projectes fets realitat que arriben a elles, perquè nens i adolescents aprenguin a gestionar les seves emocions i a solucionar els seus conflictes, perquè aprenguin a expressar el que senten, aconseguint així no únicament habilitats acadèmiques sinó també emocionals. Les Flors de Bach són una gran eina per acompanyar als nostres fills quan presenten dificultats en la gestió dels seus estats emocionals, en la gestió de les adversitats i de les seves pèrdues particulars. La presa de les essències es pot realitzar per un període breu de temps, acostumo a recomanar un mínim de tres mesos, per realitzar un bon seguiment del nen/nena, o durant to