Passa al contingut principal

Entrades

La meva germana viu sobre la llar de foc

En aquest bloc de Els nens i les Flors de Bach , també hi ha cabuda per llibres que llegeixo i considero que ens poden ajudar a entendre els nens, el seu sentir, les seves il.lusions, les seves mancançes i les seves necesitats, el primer llibre va ser EmocionArte con los niños. Aquesta vegada es tracta d'una novel.la La meva germana viu sobre la llar de foc , escrita per Annabel Pitcher, un llibre que quan el comences notes que t'atrapa, que no et deixarà indiferent i que et farà pasar alguna cosa més que una bona estona. La primera novel.la de Annabel Pitcher, que va néixer el 1982 en un poblet de Yorkshire, permet contactar amb en Jamie, un nen de deu anys, un heroi amb semarreta de Spiderman, pel què la vida no és fàcil i al que acompanyem durant una temporada en la seva vida diària,  des que cumpleix 10 anys i marxa a viure amb el seu pare i la seva germana a una nova ciutat on comença a estudiar en una nova escola. "Quan vaig obrir la porta de casa, vaig intuir

Aplicacions locals de les Flors de Bach

La forma més habitual de prendre les Flors de Bach és a partir d'un potet de vidre amb comptagotes, li diem que és una toma oral. No obstant això existeixen altres forma d'aplicació també molt eficaces i que anomenem aplicacions locals. L'aplicació en forma d'ambientador és una d'elles i és tan simple com preparar un pot de plàstic amb atomitzador on li podem incorporar aigua i les gotes d'algunes de les Flors de Bach . L'aplicació de l'atomitzador és fàcil i eficaç i contribueix a harmonitzar l'ambient de diferents espais de les nostres cases, pot ser especialment útil en els dormitoris, sobretot si els nens tenen por a l'hora d'anar a dormir o es desperten per algun malson. Les essències florals també es preparen en una base de crema a la qual afegim les Flors de Bach específiques per a cada cas o situació en concret, aplicant-les directament sobre la pell. Les aplicacions tòpiques es poden efectuar si hi ha dolor en alg

EmocionArte amb els nens

EmocionArte con los niños, el Arte de acompañar a los niños en su emoción , és un llibre escrit per Macarena Chías i José Zurita , publicat per Desclée De Brouwer, dirigit a pares, educadors, psicoterapeutes i cuidadors. Un llibre que ens mostra les emocions en els nens, des d'un plantejament accessible que permet acostar-nos a les emocions i la seva expressió en els nens. Les emocions en els nens són intenses i freqüents i discorren al llarg del llibre en diversos apartats responent a preguntes que ens fem quan els nens connecten amb les seves emocions. El model que presenten els autors està fixat en dos nivells, les emocions bàsiques i les emocions profundes. Ens parlen de sis emocions bàsiques: Alegria, Tristesa, Amor horitzontal, Por lògica, Poder i Ràbia a les quals s'afegeixen dues emocions profundes, AMOR parental i POR existencial, escrites en majúscules per diferenciar-les de les bàsiques amb el mateix nom. Totes aquestes emocions queden desglossade

Logopedia i Flors de Bach

Vaig comentar fa uns dies la ponència de Neus Esmel Esmel presentada al Congrés Sedibac de Terapia Floral,  Flores de Bach en la escuela “Aprendiendo a vivir” “Ciclo inicial, medio, primaria” y un nuevo reto: “escolares de p3 y p4”. Un altre terapeuta floral i logopeda ,  Montserrat Grau Oliver , directora del centre Tonema de Sabadell, també va parlar al Congrés dels nens i les Flors de Bach. Ho va fer amb el titol,  Flors de Bach en logopèdia. La història de l'ocell i el lleó . Montse parteix de la base que les Flors de Bach,  són un instrument que es pot utilitzar en diferents processos terapèutics i entre ells la Logopèdia, de la qual és especialista. Va presentar en la seva ponència un cas clínic en què es van emprar les Flors de Bach d'una forma global i sistèmica. Global perquè es van tenir en compte per determinar la patologia que presentava el pacient, un nen de cinc anys, el seu patró comunicatiu i el seu perfil psicològic. I sistèmica perquè en

Apropar les Flors de Bach

El passat divendres es va fer a la seu de Sedibac del carrer Valencia de Barcelona, la presentació del nou llibre de la Neus Esmel Esmel , Flors de Bach, com som, com semtim, com vivim.     Es tracta del primer llibre de flors de Bach escrit en català, un llibre per apropar les flors tant a persones que s'acostan per primera vegada,  com a les que ja les coneixem i volem aprofondir en el seu coneixement. Abans que la Neus ens comentés el procés d'el.laboració del seu llibre, vaig fer una presentació previa i vaig explicar com havia gaudit amb la seva lectura, un gaudir de les imatges de les flors de Bach a través de les aquarel.les pintades per la Neus al llarg del mes de gener del 2010. Un procés vivencial i bonic de conexió amb les flors, un procés de comunió entre l'ànima de la Neus i l'ànima de les flors i on el fruit ha estat aquest llibre,  un esclat de colors, d'alegria i de calma a l'hora, un llibre per deixar seduïr-se per les Flors de Bach i pel

Expressar emocions a l'escola

 El passat mes de maig es va celebrar a la ciutat de Barcelona, ​​el Congrés Sedibac de Teràpia Floral. La ponència de Neus Esmel Esmel tenia per títol: Flores de Bach en la escuela “Aprendiendo a vivir” “Ciclo inicial, medio, primaria” y un nuevo reto: “escolares de p3 y p4”. La proposta de fer arribar les Flors de Bach a l'escola per part de Neus, va sorgir fa uns anys a la ciutat de Tarragona, amb l'objectiu que els alumnes aprenguessin a identificar i expressar les seves emocions prenent com a referència a les flors de Bach i s'ha demostrat en els anys de vigència d'aquest projecte que les Flors de Bach són un recurs de gran ajuda en l'àmbit escolar, per a l'aprenentatge de valors, promoure el diàleg, la tolerància i el respecte. Plantejat com una assignatura en algunes escoles de localitats de la província de Tarragona en els cicles inicial, mitjà i superior, el projecte es vol traslladar també als més petits de les classes P3 i P4, perq

L'autoestima i les Flors de Bach

L'autoestima és una valoració que fem de nosaltres mateixos i que podem relacionar amb diversos aspectes. Combina la percepció que tenim de nosaltres mateixos amb l'ideal que ens hem format. L'autoestima s'aprèn, canvia i es pot millorar ja que està basada en sensacions, creences i experiències. La nostra autoestima és responsable dels nostres èxits i dels nostres fracassos, amb una autoestima adequada, la nostra capacitat estarà potenciada per desenvolupar les nostres habilitats, augmentant la nostra seguretat personal, en canvi una autoestima baixa ens pot conduir al fracàs i a una manca de confiança en un mateix. Podem millorar la nostra autoestima amb l'ajuda de les Flors de Bach . Determinades personalitats tenen més facilitat per derivar a estats on una baixa autoestima estigui molt present. De les dotze primeres Flors de Bach, els Dotze Curadors, caracteritzats per correspondre a tipus de personalitat o de caràcter, algunes d'elles