Vaig comentar fa uns dies la ponència de Neus Esmel Esmel presentada al Congrés Sedibac de Terapia Floral, Flores de Bach en la escuela “Aprendiendo a vivir” “Ciclo inicial, medio, primaria” y un nuevo reto: “escolares de p3 y p4”.
Un altre terapeuta floral i logopeda, Montserrat Grau Oliver, directora del centre Tonema de Sabadell, també va parlar al Congrés dels nens i les Flors de Bach. Ho va fer amb el titol, Flors de Bach en logopèdia. La història de l'ocell i el lleó.
Montse parteix de la base que les Flors de Bach, són un instrument que es pot utilitzar en diferents processos terapèutics i entre ells la Logopèdia, de la qual és especialista.
Va presentar en la seva ponència un cas clínic en què es van emprar les Flors de Bach d'una forma global i sistèmica. Global perquè es van tenir en compte per determinar la patologia que presentava el pacient, un nen de cinc anys, el seu patró comunicatiu i el seu perfil psicològic. I sistèmica perquè en el procés terapèutic es va realitzar una implicació de tota la família.
La història que va explicar el nen en la valoració del seu moment emocional, a través d'una prova projectiva, on se li va proposar que relacionés a cada membre de la seva família amb un animal, va donar com a fruit una història gràfica, on es pot seguir la evolució de la seva història personal i on les diferents Flors de Bach formulades per Montse van acompanyar el procés personal del nen i a poc a poc també a la resta dels membres de la família.
Montse va concloure la seva intervenció agraint el poder treballar amb la família al complert, una forma de dur a terme una investigació profunda, on es van conjuminar aspectes fisiològics, emocionals, del llenguatge i de la comunicació.
Un altre terapeuta floral i logopeda, Montserrat Grau Oliver, directora del centre Tonema de Sabadell, també va parlar al Congrés dels nens i les Flors de Bach. Ho va fer amb el titol, Flors de Bach en logopèdia. La història de l'ocell i el lleó.
Montse parteix de la base que les Flors de Bach, són un instrument que es pot utilitzar en diferents processos terapèutics i entre ells la Logopèdia, de la qual és especialista.
Va presentar en la seva ponència un cas clínic en què es van emprar les Flors de Bach d'una forma global i sistèmica. Global perquè es van tenir en compte per determinar la patologia que presentava el pacient, un nen de cinc anys, el seu patró comunicatiu i el seu perfil psicològic. I sistèmica perquè en el procés terapèutic es va realitzar una implicació de tota la família.
La història que va explicar el nen en la valoració del seu moment emocional, a través d'una prova projectiva, on se li va proposar que relacionés a cada membre de la seva família amb un animal, va donar com a fruit una història gràfica, on es pot seguir la evolució de la seva història personal i on les diferents Flors de Bach formulades per Montse van acompanyar el procés personal del nen i a poc a poc també a la resta dels membres de la família.
Montse va concloure la seva intervenció agraint el poder treballar amb la família al complert, una forma de dur a terme una investigació profunda, on es van conjuminar aspectes fisiològics, emocionals, del llenguatge i de la comunicació.
Ocell a la cima del Taillon 3144 m
Text i fotos:
Pilar Vidal Clavería
Terapeuta floral professional