Passa al contingut principal

Logopedia i Flors de Bach

Vaig comentar fa uns dies la ponència de Neus Esmel Esmel presentada al Congrés Sedibac de Terapia Floral,  Flores de Bach en la escuela “Aprendiendo a vivir” “Ciclo inicial, medio, primaria” y un nuevo reto: “escolares de p3 y p4”.


Un altre terapeuta floral i logopedaMontserrat Grau Oliver, directora del centre Tonema de Sabadell, també va parlar al Congrés dels nens i les Flors de Bach. Ho va fer amb el titol,  Flors de Bach en logopèdia. La història de l'ocell i el lleó.

Montse parteix de la base que les Flors de Bach,  són un instrument que es pot utilitzar en diferents processos terapèutics i entre ells la Logopèdia, de la qual és especialista.

Va presentar en la seva ponència un cas clínic en què es van emprar les Flors de Bach d'una forma global i sistèmica. Global perquè es van tenir en compte per determinar la patologia que presentava el pacient, un nen de cinc anys, el seu patró comunicatiu i el seu perfil psicològic. I sistèmica perquè en el procés terapèutic es va realitzar una implicació de tota la família.

La història que va explicar el nen en la valoració del seu moment emocional, a través d'una prova projectiva, on se li va proposar que relacionés a cada membre de la seva família amb un animal,  va donar com a fruit una història gràfica, on es pot seguir la evolució de la seva història personal i on les diferents Flors de Bach formulades per Montse van acompanyar el procés personal del nen i a poc a poc també a la resta dels membres de la família.

Montse va concloure la seva intervenció agraint el poder treballar amb la família al complert, una forma de dur a terme una investigació profunda, on es van conjuminar aspectes fisiològics, emocionals, del llenguatge i de la comunicació.


Ocell a la cima del Taillon 3144 m

Text i fotos:
 Pilar Vidal Clavería
Terapeuta floral professional



Entrades populars d'aquest blog

El Remei d'Urgéncies ajuda en el confinament

Davant una situació com la actual amb el confinament i totes les incògnites que s’han obert sobre el nostre present i futur, quan apareix un estat emocional o una conducta no habitual en un infant, la meva pregunta és: com ho esteu gestionant les families? Algunes de les possibles respostes dels infants són: la son està totalment alterada, està més irritable o és frustra molt més fàcilment; totes aquestes respostes són normals i estan directament relacionades amb l’estrès i els canvis de rutines que s’estan produint els darrers dies. A més hem de tenir present que encara ens queden força dies per davant. I què puc fer? Les Flors de Bach ens poden ajudar? Doncs sí   i molt. Per aquests dies el meu suggeriment és que compreu a la vostra farmàcia un potet de stock del Remei d’urgències o Remei de Cinc Flors i aconseguir també un flascó amb comptagotes de 30 ml si és possible, per cadascuna de les persones de la família que vagin a prendre el preparat. Si heu aconseguit

Els terrors nocturns i els malsons en els nens

El somni és el guardià del dormir.  Somiem amb l'inconscient, per tant no podem buscar una "coherència argumental". Els somnis ens parlen dels nostres conflictes. Tenen un simbolisme, amb uns significats propis per a cadascú. Encara que hi hagi símbols universals, tots tenen una interpretació individual.   Els somnis es desarrollen en forma de metàfora. Els nens somien des de l'any i mig. Es somia amb la frustració tant en nens com en adults. Hem de diferenciar els terrors nocturns, els malsons i els somnis.          El terrors nocturs reflexen etapes immadures de la son, on el nen té dificultat per fer la transició del son més profund a un de més superficial. No són somnis que facin por, ni el resultat de l'activitat de la son. En els terrors nocturns es continua dormint tot i que els ulls poden estar oberts. S´ha de contenir al nen davant dels terrors nocturns, no se l'ha de despertar, hem d'esperar que passin. No tenen un efecte traumàtic p

Les Flors de Bach en la millora de l'autoestima i tolerància a la frustració en els nens

El concepte d' autoestima fa referència a diversos factors com poden ser: - La percepció que tenim de nosaltres mateixos i que es pot fer des de diferents punts de vista, com per exemple sobre el nostre aspecte físic, ens agradem o no, i per tant en fem una valoració positiva o negativa. - Depen també de com és el nostre caràcter, de com és la nostra personalitat. - Depen d' en quina àrea de la vida destaquem, si ens sentim prou valorats o no Podem dir dons que amb l'autoestima fem una valoració del nostre ser.    L'autoestima combina la percepció que tenim de nosaltres mateixos i de l'ideal que ens hem format.  L'autoestima s'apren, canvia i es pot millorar, ja que està basada en sensacions, creences i experiències. La nostra autoestima és responsable dels nostres éxits i fracasos, amb una autoestima adequada, la nostra capacitat estarà potenciada per desenvolupar les nostres habilitats, augmentant també la n