Passa al contingut principal

Educació emocional a l'escola

El doctor Edward Bach, creador i elaborador de les Flors de Bach tenia molt present la importancia de les emocions i dels estats emocionals en els adults i també en els més petits.

A la seva conferència pública el 24 de setembre del 1936, va parlar de com una mateixa malaltia pot afectar de forma diferent a cadascú de nosaltres, comentava el cas de diferents nens que tenien el xarrampió i com alguns estaven irritables, altres traquils i adormits, d'altres volien estar sols i en canvi alguns reclamaven continuament l'atenció.

Aquí tenim un interessant documental sobre educació emocional, on veiem la importancia d'ensenyar als nens com diferenciar, conèixer i gestionar les seves emocions.




Pilar Vidal Clavería
Terapeuta floral
Counseling Integratiu-Relacional de Dol i Pèrdues

Entrades populars d'aquest blog

El Remei d'Urgéncies ajuda en el confinament

Davant una situació com la actual amb el confinament i totes les incògnites que s’han obert sobre el nostre present i futur, quan apareix un estat emocional o una conducta no habitual en un infant, la meva pregunta és: com ho esteu gestionant les families? Algunes de les possibles respostes dels infants són: la son està totalment alterada, està més irritable o és frustra molt més fàcilment; totes aquestes respostes són normals i estan directament relacionades amb l’estrès i els canvis de rutines que s’estan produint els darrers dies. A més hem de tenir present que encara ens queden força dies per davant. I què puc fer? Les Flors de Bach ens poden ajudar? Doncs sí   i molt. Per aquests dies el meu suggeriment és que compreu a la vostra farmàcia un potet de stock del Remei d’urgències o Remei de Cinc Flors i aconseguir també un flascó amb comptagotes de 30 ml si és possible, per cadascuna de les persones de la família que vagin a prendre el preparat. Si heu aconseguit

Els terrors nocturns i els malsons en els nens

El somni és el guardià del dormir.  Somiem amb l'inconscient, per tant no podem buscar una "coherència argumental". Els somnis ens parlen dels nostres conflictes. Tenen un simbolisme, amb uns significats propis per a cadascú. Encara que hi hagi símbols universals, tots tenen una interpretació individual.   Els somnis es desarrollen en forma de metàfora. Els nens somien des de l'any i mig. Es somia amb la frustració tant en nens com en adults. Hem de diferenciar els terrors nocturns, els malsons i els somnis.          El terrors nocturs reflexen etapes immadures de la son, on el nen té dificultat per fer la transició del son més profund a un de més superficial. No són somnis que facin por, ni el resultat de l'activitat de la son. En els terrors nocturns es continua dormint tot i que els ulls poden estar oberts. S´ha de contenir al nen davant dels terrors nocturns, no se l'ha de despertar, hem d'esperar que passin. No tenen un efecte traumàtic p

Quan un nen perd a un ser estimat

Respondre una pregunta amb una altra pregunta pot semblar una manera d'escapolir-se o com es diu habitualment, de tirar pilotes fora. En canvi la raó que davant la pregunta,  Com ajudar a un nen que perd a un ser estimat? la meva resposta sigui: Com portes tu la pèrdua d'un ser estimat? té un significat especial. Els nens, són primordialment NENS, però també senten, escolten, veuen, imaginen, perceben i igual que els adults passaren també pel dolor d'una pèrdua i encara més si són persones significatives per a ells. Per això el com l'adult afronti el dol per la pèrdua d'un ser estimat, influirà en el seu benestar, els nens depenen dels adults,  la seva actitud en relació a com afrontin aquests el dol,  és molt important perquè el nen resolgui les situacions davant les pèrdues dels seus essers estimats i això també determinarà la seva capacitat com a adult per gestionar experiències de pèrdues posteriors. En el cas dels nens, l'edat serà dete