Passa al contingut principal

12 edició dels Campaments d'estiu de Estimulació Infantil

La preparació de les Flors de Bach per als nens que assisteixen als Campaments d'estiu d'Estimulació Infantil, es converteix un any més, i aquest és el dotzè, en un moment especial per a mi, sempre ho he viscut com una manera especial de divulgar i apropar als nens els remeis del doctor Bach.

En els campaments la majoria dels flascons tenen les mateixes flors, tot i que alguns són diferents, doncs són per a nens que ja prenen les flors habitualment i atenc a les seves característiques específiques.

La toma de Flors de Bach, tant en nens com en adults, segueix en augment, són una excel·lent forma d'acompanyar i ajudar a l'equilibri dels diferents estats d'ànim i aconseguir una harmonia emocional.

Són fàcils d'administrar i ofereixen als nens la capacitat d'adaptació a les situacions noves, una major tolerància a la frustració, li permeten estar content i en pau, potencien i enforteixen els seus propis recursos interns.

La formulació general en els flascons per als nens dels campaments té cinc remeis, són els següents:

Impatiens, el primer dels remeis que va descobrir el doctor Bach, per tenir i portar un ritme adequat en les seves activitats, aportant calma i capacitat d'espera.
És una planta originària de l'Himàlaia que creix prop de l'aigua, les seves flors són rosades. Aporta paciència, tolerància i redueix la impulsivitat, millorant la capacitat d'empatia.

Walnut, és la noguera, els ajuda a adaptar-se a la casa de colònies i a les activitats que realitzen al  llarg de tot el dia, per viure els canvis des de la seguretat i la confiança. És la flor de Bach per ajudar-nos en qualsevol procés de canvi, processos relacionats amb el nostre entorn i amb nosaltres mateixos.

Chestnut Bud, el remei per excel·lència per millorar les dificultats en els aprenentatges, l'assimilació i la comprensió en les activitats i també la capacitat d'observació. Aquest remei es prepara per ebullició amb els brots del Castanyer d'Índies, una altra de les flors de Bach, White Chestnut, i ajuda a respondre amb alegria davant la dificultat dels aprenentatges.

Scleranthus, afavoreix la integració a nivell dels hemisferis cerebrals, aporta serenitat, dóna resolució i també equilibri. És una flor molt petita de color verd, una petita corona de cinc puntes, descoberta pel doctor Bach en 1930, que ens aporta equilibri davant l'oscil·lació constant.

I finalment

Larch, per enfortir la confiança en si mateixos, aportar seguretat i potenciar les seves capacitats, ajudar-los a descobrir el seu potencial i a superar la baixa tolerància a la frustració. Es tracta d'un arbre peculiar, tot i que pertany a la mateixa família que els pins i els avets, les seves fulles són caduques, ajuda a respondre amb seguretat als reptes que ens presenta la vida.

Impatiens
 Text i fotografia: Pilar Vidal Clavería
Terapeuta floral
Counseling Integratiu-Relacional de Dol i Pèrdues


Les informacions sobre les Flors de Bach que apareixen en els articles són només de caire orientatiu i informatiu. Cada nen necessita un tractament individualitzat, que ha de ser prescrit per un terapeuta floral acreditat. 

Entrades populars d'aquest blog

El Remei d'Urgéncies ajuda en el confinament

Davant una situació com la actual amb el confinament i totes les incògnites que s’han obert sobre el nostre present i futur, quan apareix un estat emocional o una conducta no habitual en un infant, la meva pregunta és: com ho esteu gestionant les families? Algunes de les possibles respostes dels infants són: la son està totalment alterada, està més irritable o és frustra molt més fàcilment; totes aquestes respostes són normals i estan directament relacionades amb l’estrès i els canvis de rutines que s’estan produint els darrers dies. A més hem de tenir present que encara ens queden força dies per davant. I què puc fer? Les Flors de Bach ens poden ajudar? Doncs sí   i molt. Per aquests dies el meu suggeriment és que compreu a la vostra farmàcia un potet de stock del Remei d’urgències o Remei de Cinc Flors i aconseguir també un flascó amb comptagotes de 30 ml si és possible, per cadascuna de les persones de la família que vagin a prendre el preparat. Si heu aconseguit

Quan un nen perd a un ser estimat

Respondre una pregunta amb una altra pregunta pot semblar una manera d'escapolir-se o com es diu habitualment, de tirar pilotes fora. En canvi la raó que davant la pregunta,  Com ajudar a un nen que perd a un ser estimat? la meva resposta sigui: Com portes tu la pèrdua d'un ser estimat? té un significat especial. Els nens, són primordialment NENS, però també senten, escolten, veuen, imaginen, perceben i igual que els adults passaren també pel dolor d'una pèrdua i encara més si són persones significatives per a ells. Per això el com l'adult afronti el dol per la pèrdua d'un ser estimat, influirà en el seu benestar, els nens depenen dels adults,  la seva actitud en relació a com afrontin aquests el dol,  és molt important perquè el nen resolgui les situacions davant les pèrdues dels seus essers estimats i això també determinarà la seva capacitat com a adult per gestionar experiències de pèrdues posteriors. En el cas dels nens, l'edat serà dete

Les Flors de Bach estan de Campaments

Les Flors de Bach han tornat a la casa de colònies de Can  Montcau. Des del 2005 acompanyen als nens en les seves activitats d'Integració Sensorial, Psicomotricitat, Música i Dansa teràpia, Expressió corporal més Teatre sensorial, Treball corporal amb iniciació a les arts marcials. Les Flors de Bach un any més ajuden als nens en el seu equilibri emocional i mental, i al fet que s'adaptin millor a l'entorn i a les activitats que realitzen durant els dies que duren els campaments. Els nens prenen les gotes quatre vegades al dia, en acabar l'estada es porten el flascó per a casa on poden continuar amb la mateixa pauta fins a finalitzar el potet de flors. Com en edicions anteriors la combinació dels remeis en els nens que no les han pres de forma habitual són les següents: Impatiens , el primer dels remeis que va descobrir el doctor Bach, per tenir i portar un ritme adequat en les seves activitats, aportant calma i capacitat d'espera. És una planta