Passa al contingut principal

Expressar emocions a l'escola

 El passat mes de maig es va celebrar a la ciutat de Barcelona, ​​el Congrés Sedibac de Teràpia Floral.

La ponència de Neus Esmel Esmel tenia per títol: Flores de Bach en la escuela “Aprendiendo a vivir” “Ciclo inicial, medio, primaria” y un nuevo reto: “escolares de p3 y p4”.

La proposta de fer arribar les Flors de Bach a l'escola per part de Neus, va sorgir fa uns anys a la ciutat de Tarragona, amb l'objectiu que els alumnes aprenguessin a identificar i expressar les seves emocions prenent com a referència a les flors de Bach i s'ha demostrat en els anys de vigència d'aquest projecte que les Flors de Bach són un recurs de gran ajuda en l'àmbit escolar, per a l'aprenentatge de valors, promoure el diàleg, la tolerància i el respecte.

Plantejat com una assignatura en algunes escoles de localitats de la província de Tarragona en els cicles inicial, mitjà i superior, el projecte es vol traslladar també als més petits de les classes P3 i P4, perquè d'aquesta manera quedin integrades en tots els cicles escolars, ja que són molts els beneficis que s'obtenen, per aprendre a identificar i expressar les emocions, comunicar pors i inquietuds, tot això gràcies al coneixement de les Flors de Bach amb eines al abast de tots com contes, postals i pintures.

Les Flors de Bach són de gran ajuda per a l'educació emocional en l'entorn escolar i s'ha arribat a convertir en un programa que cada vegada té més demanda i on s'uneixen la col.laboració de mestres, educadors, escola i família.


Text
 Pilar Vidal Clavería
Terapeuta floral

Entrades populars d'aquest blog

El Remei d'Urgéncies ajuda en el confinament

Davant una situació com la actual amb el confinament i totes les incògnites que s’han obert sobre el nostre present i futur, quan apareix un estat emocional o una conducta no habitual en un infant, la meva pregunta és: com ho esteu gestionant les families? Algunes de les possibles respostes dels infants són: la son està totalment alterada, està més irritable o és frustra molt més fàcilment; totes aquestes respostes són normals i estan directament relacionades amb l’estrès i els canvis de rutines que s’estan produint els darrers dies. A més hem de tenir present que encara ens queden força dies per davant. I què puc fer? Les Flors de Bach ens poden ajudar? Doncs sí   i molt. Per aquests dies el meu suggeriment és que compreu a la vostra farmàcia un potet de stock del Remei d’urgències o Remei de Cinc Flors i aconseguir també un flascó amb comptagotes de 30 ml si és possible, per cadascuna de les persones de la família que vagin a prendre el preparat. Si heu aconseguit

Els terrors nocturns i els malsons en els nens

El somni és el guardià del dormir.  Somiem amb l'inconscient, per tant no podem buscar una "coherència argumental". Els somnis ens parlen dels nostres conflictes. Tenen un simbolisme, amb uns significats propis per a cadascú. Encara que hi hagi símbols universals, tots tenen una interpretació individual.   Els somnis es desarrollen en forma de metàfora. Els nens somien des de l'any i mig. Es somia amb la frustració tant en nens com en adults. Hem de diferenciar els terrors nocturns, els malsons i els somnis.          El terrors nocturs reflexen etapes immadures de la son, on el nen té dificultat per fer la transició del son més profund a un de més superficial. No són somnis que facin por, ni el resultat de l'activitat de la son. En els terrors nocturns es continua dormint tot i que els ulls poden estar oberts. S´ha de contenir al nen davant dels terrors nocturns, no se l'ha de despertar, hem d'esperar que passin. No tenen un efecte traumàtic p

Quan un nen perd a un ser estimat

Respondre una pregunta amb una altra pregunta pot semblar una manera d'escapolir-se o com es diu habitualment, de tirar pilotes fora. En canvi la raó que davant la pregunta,  Com ajudar a un nen que perd a un ser estimat? la meva resposta sigui: Com portes tu la pèrdua d'un ser estimat? té un significat especial. Els nens, són primordialment NENS, però també senten, escolten, veuen, imaginen, perceben i igual que els adults passaren també pel dolor d'una pèrdua i encara més si són persones significatives per a ells. Per això el com l'adult afronti el dol per la pèrdua d'un ser estimat, influirà en el seu benestar, els nens depenen dels adults,  la seva actitud en relació a com afrontin aquests el dol,  és molt important perquè el nen resolgui les situacions davant les pèrdues dels seus essers estimats i això també determinarà la seva capacitat com a adult per gestionar experiències de pèrdues posteriors. En el cas dels nens, l'edat serà dete