Passa al contingut principal

Expressar emocions a l'escola

 El passat mes de maig es va celebrar a la ciutat de Barcelona, ​​el Congrés Sedibac de Teràpia Floral.

La ponència de Neus Esmel Esmel tenia per títol: Flores de Bach en la escuela “Aprendiendo a vivir” “Ciclo inicial, medio, primaria” y un nuevo reto: “escolares de p3 y p4”.

La proposta de fer arribar les Flors de Bach a l'escola per part de Neus, va sorgir fa uns anys a la ciutat de Tarragona, amb l'objectiu que els alumnes aprenguessin a identificar i expressar les seves emocions prenent com a referència a les flors de Bach i s'ha demostrat en els anys de vigència d'aquest projecte que les Flors de Bach són un recurs de gran ajuda en l'àmbit escolar, per a l'aprenentatge de valors, promoure el diàleg, la tolerància i el respecte.

Plantejat com una assignatura en algunes escoles de localitats de la província de Tarragona en els cicles inicial, mitjà i superior, el projecte es vol traslladar també als més petits de les classes P3 i P4, perquè d'aquesta manera quedin integrades en tots els cicles escolars, ja que són molts els beneficis que s'obtenen, per aprendre a identificar i expressar les emocions, comunicar pors i inquietuds, tot això gràcies al coneixement de les Flors de Bach amb eines al abast de tots com contes, postals i pintures.

Les Flors de Bach són de gran ajuda per a l'educació emocional en l'entorn escolar i s'ha arribat a convertir en un programa que cada vegada té més demanda i on s'uneixen la col.laboració de mestres, educadors, escola i família.


Text
 Pilar Vidal Clavería
Terapeuta floral

Entrades populars d'aquest blog

El Remei d'Urgéncies ajuda en el confinament

Davant una situació com la actual amb el confinament i totes les incògnites que s’han obert sobre el nostre present i futur, quan apareix un estat emocional o una conducta no habitual en un infant, la meva pregunta és: com ho esteu gestionant les families? Algunes de les possibles respostes dels infants són: la son està totalment alterada, està més irritable o és frustra molt més fàcilment; totes aquestes respostes són normals i estan directament relacionades amb l’estrès i els canvis de rutines que s’estan produint els darrers dies. A més hem de tenir present que encara ens queden força dies per davant. I què puc fer? Les Flors de Bach ens poden ajudar? Doncs sí   i molt. Per aquests dies el meu suggeriment és que compreu a la vostra farmàcia un potet de stock del Remei d’urgències o Remei de Cinc Flors i aconseguir també un flascó amb comptagotes de 30 ml si és possible, per cadascuna de les persones de la família que vagin a prendre el preparat. Si heu aconseguit

Els terrors nocturns i els malsons en els nens

El somni és el guardià del dormir.  Somiem amb l'inconscient, per tant no podem buscar una "coherència argumental". Els somnis ens parlen dels nostres conflictes. Tenen un simbolisme, amb uns significats propis per a cadascú. Encara que hi hagi símbols universals, tots tenen una interpretació individual.   Els somnis es desarrollen en forma de metàfora. Els nens somien des de l'any i mig. Es somia amb la frustració tant en nens com en adults. Hem de diferenciar els terrors nocturns, els malsons i els somnis.          El terrors nocturs reflexen etapes immadures de la son, on el nen té dificultat per fer la transició del son més profund a un de més superficial. No són somnis que facin por, ni el resultat de l'activitat de la son. En els terrors nocturns es continua dormint tot i que els ulls poden estar oberts. S´ha de contenir al nen davant dels terrors nocturns, no se l'ha de despertar, hem d'esperar que passin. No tenen un efecte traumàtic p

Les Flors de Bach en la millora de l'autoestima i tolerància a la frustració en els nens

El concepte d' autoestima fa referència a diversos factors com poden ser: - La percepció que tenim de nosaltres mateixos i que es pot fer des de diferents punts de vista, com per exemple sobre el nostre aspecte físic, ens agradem o no, i per tant en fem una valoració positiva o negativa. - Depen també de com és el nostre caràcter, de com és la nostra personalitat. - Depen d' en quina àrea de la vida destaquem, si ens sentim prou valorats o no Podem dir dons que amb l'autoestima fem una valoració del nostre ser.    L'autoestima combina la percepció que tenim de nosaltres mateixos i de l'ideal que ens hem format.  L'autoestima s'apren, canvia i es pot millorar, ja que està basada en sensacions, creences i experiències. La nostra autoestima és responsable dels nostres éxits i fracasos, amb una autoestima adequada, la nostra capacitat estarà potenciada per desenvolupar les nostres habilitats, augmentant també la n