Passa al contingut principal

Actuar

Per canviar patrons mentals, per canviar la nostra manera de pensar,  comentàvem a l'entrada anterior de la incorporació de quatre primeres actituds.

La segona part del llibre part, Preparados, listos ... 16 actitudes para ser feliz. Educació en valors, es refereix a l'actuar, sobre el com actuem, les accions poden canviar el món.

Les actituds que ens ajudaran en l'acció són també quatre.

La bondat,  el tractar bé als altres per ajudar-los a ser feliços, la qualitat de Clematis, davant l'error de la indiferència.

L'honestedat que ens dóna l'oportunitat d'actuar de forma clara, íntegra i congruent, i digne de la confiança dels altres, aconseguint la virtut de la tolerància de Vervain davant el seu error de l'entusiasme exagerat.

La generositat que ens porta el compartir, a donar lliurement sense obtenir res a canvi, el doctor Bach va escollir Chicory per desenvolupar l'amor, amb majúscules, com a virtut enfront del retraïment.

La parla positiva, no oblidem el poder de la paraula, el atrevir-se a parlar, superant la timidesa, la por al que diran, el doctor Bach va escollir Mimulus per superar totes les pors quotidians, desenvolupant la compassió davant la por.


Generositat amb Chicory

Text i fotografia:
 Pilar Vidal Clavería
Terapeuta floral

Entrades populars d'aquest blog

Les Flors de Bach estan de Campaments

Les Flors de Bach han tornat a la casa de colònies de Can  Montcau. Des del 2005 acompanyen als nens en les seves activitats d'Integració Sensorial, Psicomotricitat, Música i Dansa teràpia, Expressió corporal més Teatre sensorial, Treball corporal amb iniciació a les arts marcials. Les Flors de Bach un any més ajuden als nens en el seu equilibri emocional i mental, i al fet que s'adaptin millor a l'entorn i a les activitats que realitzen durant els dies que duren els campaments. Els nens prenen les gotes quatre vegades al dia, en acabar l'estada es porten el flascó per a casa on poden continuar amb la mateixa pauta fins a finalitzar el potet de flors. Com en edicions anteriors la combinació dels remeis en els nens que no les han pres de forma habitual són les següents: Impatiens , el primer dels remeis que va descobrir el doctor Bach, per tenir i portar un ritme adequat en les seves activitats, aportant calma i capacitat d'espera. És una planta ...

Quan un nen perd a un ser estimat

Respondre una pregunta amb una altra pregunta pot semblar una manera d'escapolir-se o com es diu habitualment, de tirar pilotes fora. En canvi la raó que davant la pregunta,  Com ajudar a un nen que perd a un ser estimat? la meva resposta sigui: Com portes tu la pèrdua d'un ser estimat? té un significat especial. Els nens, són primordialment NENS, però també senten, escolten, veuen, imaginen, perceben i igual que els adults passaren també pel dolor d'una pèrdua i encara més si són persones significatives per a ells. Per això el com l'adult afronti el dol per la pèrdua d'un ser estimat, influirà en el seu benestar, els nens depenen dels adults,  la seva actitud en relació a com afrontin aquests el dol,  és molt important perquè el nen resolgui les situacions davant les pèrdues dels seus essers estimats i això també determinarà la seva capacitat com a adult per gestionar experiències de pèrdues posteriors. En el cas dels nens, l'edat serà dete...

Tornada a l'escola amb Flors de Bach

El període de les vacances finalitza i la volta a l'escola és imminent. És moment d'estar atents als nostres fills i atendre no solament les seves necessitats físiques, sinó també les seves necessitats emocionals. Per sort la incursió a les escoles de l'educació emocional és cada vegada major i són cada vegada més els projectes fets realitat que arriben a elles, perquè nens i adolescents aprenguin a gestionar les seves emocions i a solucionar els seus conflictes, perquè aprenguin a expressar el que senten, aconseguint així no únicament habilitats acadèmiques sinó també emocionals. Les Flors de Bach són una gran eina per acompanyar als nostres fills quan presenten dificultats en la gestió dels seus estats emocionals, en la gestió de les adversitats i de les seves pèrdues particulars. La presa de les essències es pot realitzar per un període breu de temps, acostumo a recomanar un mínim de tres mesos, per realitzar un bon seguiment del nen/nena, o durant to...